{{ctrl.notification}}
بلیط ارزان هواپیما

بلیط ارزان هواپیما یکی از آن مواردی است که درست از زمانی‌که تصمیم به سفر هوایی می‌گیریم

بلیط ارزان هواپیما یکی از آن مواردی است که درست از زمانی‌که تصمیم به سفر هوایی می‌گیریم، در ذهن‌مان تکرار می‌شود. خیلی وقت‌ها هم در جستجوی بلیط  ارزان هواپیما، به دوراهی‌هایی برمی‌خوریم که ممکن است برای‌مان جدید و البته، خطرناک باشند. از نظر بعضی از مسافرانی که جز در موارد خیلی خیلی ضروری، سفر نمی‌کنند و از نرخ قیمت بلیط قطار، اتوبوس و کشتی خبر ندارند، قیمت بلیط هواپیما، خیلی گران است و بلیط ارزان هواپیما رویایی بیش‌تر نیست که دست‌یابی به آن، باید حتمن با مشکلاتی گره بخورد و خلاصه که، این‌جور افراد اغلب نگاه مشکوکی به قیمت بلیط هواپیما دارند. اما جالب است بدانید که آن‌چه در حقیقت در جریان است، بسیار با این‌جور تفکرات معمول توفیر دارد و بلیط ارزان هواپیما آن‌قدرها هم عجیب نیست..

آن‌چه واضح و مسلم است این است که سفر، چه از نوع درون‌شهری، چه از نوع برون‌شهری و چه از نوع بین‌المللی‌اش، با ذات زندگی اجتماعی انسان گره خورده است. هرکسی، هرچقدر هم که اهل یک‌جا نشینی باشد، بالاخره چند باری را بسته به اجبار یا اختیار، سفر کرده است. این‌روزها، هم‌زمان با پیشرفت صنعت حمل و نقل و بهتر شدن کیفیت ارایه‌ی خدمات و همچنین پیشرفت وسایل نقلیه – اتوبوس‌های وی-آی-پی و قطارهای تندرو و سبز – قیمت بلیط این وسایل نقلیه هم مطابق خدمات‌شان افزایش پیدا کرده است و نکته‌ی جالب این‌جاست که تنها در صنعت حمل و نقل هوایی است که شما می‌توانید نرخ‌های مختلفی را برای بلیط هواپیما پیش رویتان داشته باشید و حق انتخاب بیش‌تری دارید و به نوعی می‌توانید با رعایت کردن نکاتی برای خرید بلیط ارزان هواپیما‌، بلیطی که قیمت‌اش برای‌تان مناسب‌تر باشد را پیدا کنید.

بد نیست بدانید که این‌روزها، نرخ بلیط اتوبوس و بلیط قطار، در مسیرهایی که فاصله‌ی زیادی از هم دارند – مثلن تهران – مشهد – تفاوت فاحشی با هم نداشته و اگر بخواهیم سرعت رسیدن به مقصد، آسایش در هنگام سفر و خدمات مسافرتی را در نظر بگیریم، اتفاقن خرید بلیط هواپیما خیلی هم به صرفه‌تر از خرید بلیط قطار یا اتوبوس برای آن مقصدها تمام می‌شود؛ مگر این‌که واقعن و بنا به هر دلیلی، نخواهیم که سوار هواپیما بشویم و یا این‌که، برای‌مان خیلی فرقی نکند که یک روزِ کامل در راه باشیم یا دو ساعت! یک‌جورهایی مابه‌تفاوت یک‌روز با دو ساعت، خیلی بیش‌تر از این‌ها هم می‌ارزد! خصوصن که شما امکان پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما را هم داشته باشید و بتوانید نرخ مناسب را هم پیدا کنید و به این ترتیب، در زمان و سرمایه‌تان هم صرفه‌جویی کنید.

بلیط ارزان هواپیما در پروازهای سیستمی یا چارتر؟

بلیط ارزان هواپیما هم در پرواز چارتر و هم در پرواز سیستمی پیدا می‌شود. برای این‌که بتوانید بلیط ارزان هواپیما را برای سفرهای داخلی پیدا کنید، تنها کافی‌ است که در قدم اول، از مرجع قابل اطمینانی بلیط هواپیمای مد نظرتان را بخرید و دوم اینکه کمی صبور باشید و با دقت پروازها را به طرف مقصد مورد نظرتان جستجو کنید. بیش‌تر مسافران از این قضیه شاکی هستند که نمی‌توانند قیمت مورد نظرشان را پیدا کنند و وقتی از آن‌ها سوال می‌شود که چطور بلیط هواپیما را جستجو می‌کنند، اغلب آن‌ها پاسخ می‌دهند که نهایتن پنج نتیجه‌ی اول جستجو را نگاه می‌کنند و بعد از آن، یکی از همان پروازها را انتخاب می‌کنند و به نظرشان هم بلیط را گران می‌خرند و اصلن به کلاس پروازی و ایرلاین هم توجه نمی‌کنند! خب راستش کسی که به‌صورت آفلاین بلیط هواپیما می‌خرد، به هیچ وجه نمی‌تواند در فرآیند خرید بلیط هواپیما دخیل باشد، چه برسد به این‌که بتواند بلیط ارزان هواپیما را هم در دستانش داشته باشد. اما یکی از مزیت‌های خرید آنلاین بلیط هواپیما، در کنار سایر مزیت‌های این‌ نوع از خرید این است که شما در جریان همه‌ی مراحل خرید بلیط هواپیما هستید و بلیط ارزان هواپیما را هم، خودتان برای خودتان جور خواهید کرد و با آگاهی کامل از فرآیندهای خرید بلیط ارزان هواپیما، می‌توانید در هر زمان و مکانی، بلیط مورد نظرتان را بخرید.

بلیط ارزان هواپیما = پایین‌ترین قیمت در بین همه‌ی بلیط‌ها؟

یکی دیگر از نکات مهمی که باید در مورد بلیط ارزان هواپیما بدانید این است که بلیط ارزان هواپیما، لزومن بلیط با قیمت پایین‌تر نیست، بلکه بلیطی است که بر اساس امکاناتی که شما قرار است در طول پرواز دریافت کنید، قیمت مناسب‌تری داشته باشد. یعنی بر اساس کلاس پروازی، خط هوایی مورد نظر و همچنین مقصد شما، قیمت مناسب‌تری را نسبت به سایر بلیط‌ها با همین امکانات و البته در خطوط هوایی دیگر داشته باشد. در فرآیند خرید آنلاین بلیط هواپیما، و در سامانه‌های آنلاین خرید بلیط هواپیما، شما امکان مقایسه‌ی قیمت را دارید و می‌توانید مطمئن باشید که قیمت‌های ارایه شده برای شما، منصفانه‌اند و از این لحاظ، نگران مسایل این چنینی هم نباشید. این‌طور است که بلیط ارازن هواپیما واقعن معنا پیدا می‌کند و به نوعی ارزان‌ترین بلیط هواپیما همان مناسب‌ترین بلیط هواپیمایی خواهد بود که برای مقصد شما و همین‌طور در ایرلاین مورد نظرتان و با کلاس پروازی مد نظرتان، ارایه می‌شود.

یکی از مهم‌ترین اخباری که مسافران را بیش‌تر از قبل متوجه قیمت بلیط هواپیما کرد، خبر آزادسازی قیمت بلیط هواپیما بود. انتشار این خبر، تا حد زیادی ذهن مسافران را به این سمت سوق داده بود که از این به بعد، دیگر خبری از بلیط ارزان هواپیما نخواهد بود و نظارتی بر قیمت بلیط هواپیما نخواهد بود، در صورتی‌که این خبر، دقیقن عکس این تفکرات را نوید می‌دهد. آزادسازی قیمت بلیط هواپیما، کمک کرد تا سقف مشخصی برای افزایش قیمت بلیط هواپیما تعیین بشود و به این وسیله، امکان افزایش بی حد و حصر قیمت بلیط هواپیما از خطوط هوایی و آژانس‌های هواپیمایی گرفته شد. به این ترتیب، بلیط ارزان هواپیما دیگر اصلن گزینه‌ی دور از دسترسی نیست. چه در پرواز چارتر و چه در پرواز سیستمی، می‌شود در زمان‌های درست به مکان‌های درست سفر کرد و از مزایای بلیط ارزان هواپیما هم استفاده کرد.

نکاتی که باید در خرید بلیط ارزان هواپیما رعایت بشود

اگر نکات مربوط به خرید بلیط ارزان هواپیما را در بلاگ بلیط یار خوانده باشید، حتمن دست‌تان آمده که برای خرید بلیط ارزان هواپیما در پروازهای خارجی، باید چه نکاتی را در زمان‌بندی و جستجوی پروازها در نظر بگیرید. حقیقت این‌جاست که یکی از مواردی که در کنار خرید از سامانه‌ای مورد اعتماد و البته آنلاین در خرید بلیط ارزان هواپیما مهم و ضروری است، به موقع خرید کردن بلیط هواپیما است. مثلن خرید بلیط هواپیما برای پروازهای خارجی، باید در مدت زمان مخصوصی پیش از تاریخ مورد نظر شما برای پرواز انجام بشود و نه خیلی دیر و نه خیلی زود برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنید. البته در مطلبی که گفته شد، خرید بلیط ارزان هواپیما در پروازهای خارجی را جز به جز برای‌تان شرح داده‌ایم، اما باید توجه داشته باشید که علاوه بر زمان‌بندی مناسب، دقت و صبر و حوصله را هم چاشنی کنید تا بتوانید در خرید بلیط ارزان هواپیما، همه‌ی فرآیندها را با خیال راحت طی کنید.

درست است که بلیط سیستمی، قیمت‌های مقطوعی دارد و تفاوت قیمت در آن، به ندرت تا حد زیادی با قیمت معمول این نوع از بلیط‌ها به چشم می‌خورد، اما همچون تفاوت‌هایی هم هست و اگر سعی کنید تا در زمان‌های مختلفی بلیط مورد نظرتان را در سامانه‌ی بلیط یار و در بین بلیط‌های سیستمی جستجو کنید، گاهی به بلیط ارزان هواپیما به سمت مقصد مورد نظرتان هم برخواهید خورد. اگر اینستاگرام بلیط یار را دنبال کرده باشید، حتمن چشم‌تان به دو تا بلیط ارزان هواپیما به دو مقصد  خارجی خورده است. برای تیم اینستاگرام ما هم جالب بود که چنین قیمتی برای آن مسیرهای هوایی هم باشد و بله! درست حدس زدید! باید در فواصل زمانی منظم، بلیط مورد نظرتان را جستجو کنید و شک نکنید که در این بین، حتمن بلیط ارزان هواپیما را پیدا خواهید کرد. خصوصن که قیمت‌های نمایش داده شده در سامانه‌ی بلیط یار، همان‌هایی هستند که ایرلاین مربوطه برای قیمت بلیط هواپیما معین کرده است. به این ترتیب، خرید بلیط ارزان هواپیما، آنقدرها هم سخت به نظر نمی‌رسد و شاید بشود گفت که تنها به کمی صبر و حوصله و دقت احتیاج دارد.

پس تا اینجا دو نکته‌ی بسیار مهم را برای خرید بلیط هواپیما بررسی کرید: 1. خرید آنلاین بلیط هواپیما از مرجعی معتبر 2. زمان‌بندی مناسب. اگر این دو مورد را در کنار هم رعایت کنیم، بعید است که بلیط ارزان هواپیما گیرمان نیاید. آگاهی از کلاس‌های پروازی هم مهم است. همان‌طور در مطالب قبلی و در مطالبی که پیرامون قیمت بلیط هواپیما در اینجا به آن پرداخته شده، قیمت بلیط هواپیما نسبت به کلاس‌های پروازی مختلف، تفاوت دارد و مثلن شما نمی‌توانید برای کلاس پروازی First Class بلیط  ارزان هواپیما پیدا کنید! چون خاصیت این نوع از بلیط هواپیما، لوکس بودن آن است. البته که هر کلاس پروازی، می‌تواند به نسبت خودش، تعریفی از بلیط ارزان هواپیما داشته باشد و در کلاسی که قرار دارد، بلیط ارزان هواپیما برای آن کلاس پروازی محسوب بشود. در هر صورت، به نسبت ارزان بودن بلیط هواپیما می‌توان کلاس اکونومی را در رتبه‌ی اول و پس از آن، کلاس بیزینس و در آخر، درجه یک را در مقام سوم نشاند. درست است که اختلاف قیمت بلیط هواپیما در این سه کلاس پروازی بسیار زیاد است، اما نباید فراموش کرد که کیفیت خدمات هم به همان اندازه اختلاف دارد.

در پروازهای چارتر هم می‌شود تا دل‌تان بخواهد بلیط ارزان هواپیما پیدا کرد. خصوصن در زمان‌هایی که پای لحظه آخری‌ها وسط می‌آید، می‌شود حتی تا پنجاه درصد زیر قیمت بلیط سیستمی همان مسیر، بلیط هواپیما چارتر خرید. فقط باید حواس‌تان به زمان‌بندی این‌نوع پروازها باشد. از آن‌جایی‌که در پروازهای چارتر، فروخته نشدن  بلیط‌ها و خالی ماندن صندلی‌ها، به ضرر چارترکننده خواهد بود، چارتر کننده‌ها سعی می‌کنند که تا حد ممکن قیمت بلیط هواپیما را پایین بیاورند و بلیط ارزان هواپیما را در پروازهای چارتر، فقط و فقط برای پر شدن صندلی‌ها، بفروشند. شما هم به عنوان کاربر، باید حواس‌تان به قیمت‌های مختلف باشد و اگر می‌خواهید بلیط چارتری بخرید، مدام آن‌ها را چک کنید تا در نهایت بلیط ارزان هواپیما را دو دستی بچسبید. اگر کمی دقت کرده باشید، حتمن تا به این‌جای کار متوجه شده‌اید که خرید بلیط ارزان هواپیما فقط و فقط به دانستن چند نکته‌ی مختصر و کمی صبر و تحمل احتیاج دارد. نکات را که در اختیارتان گذاشته‌ایم، صبر و تحمل هم که دست خودتان را می‌بوسد، باقی موارد هم که شامل امنیت خریدتان می‌شود را نیز بهتر است به دست سامانه‌ای مطمئن بسپارید که بلیط هواپیما را، چه چارتر و چه سیستمی، به شما بفروشد و در عین حال، صادقانه خدماتش را به شما ارایه کند.

date_range یکشنبه 10 بهمن 1395 remove_red_eye 8694 بازدید favorite_border 0 chat 0
ثبت نظر
chat 0