{{ctrl.notification}}
بلیط چارتر چیست؟

بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما , بلیط هواپیما خارجی , بلیط هواپیما داخلی , بلیط قطار , خرید بلیط قطار , بلیط چارتر , رزرو بلیط هواپیما , قیمت بلیط هواپیما , خرید اینترنتی بلیط هواپیما , پرواز چارتر , بلیط هواپیما چارتر , بلیط ارزان هواپیما , فروش بلیط هواپیما , بلیط چارتر هواپیما , پروازهای چارتر , خرید بلیط چارتر , بلیط هواپیما مشهد , بلیط هواپیما کیش , خرید بلیط چارتر هواپیما

واژه چارتر در لغت به معنی اجاره هواپیما و یا صندلی است که معمولا از سوی شرکت‌های هواپیمایی به آژانس‌ها و موسسات گردشگری ارایه می‌شود. یکی از مشخصه‌های اصلی پرواز چارتر، ریسک ناشی از پر یا خالی بودن پرواز است که مستقيماً متوجه چارترکننده بوده و درهر شرایطی چارتردهنده هزینه کامل را دریافت خواهد کرد.

مهمترین مزیت در خرید بليط هواپيما چارتر شده برای مسافران عمومی قيمت ارزان آنها نسبت به قيمت واقعیشان در بلیط‌های سیستمی است. البته در بعضی زمانهای پرتردد ممکن است قیمت پروازهای چارتر نسبت به پروازهای سیستمی بیشتر باشد که این قیمت گذاری توسط چارترکننده اعمال می گردد.

آژانس‌های هواپیمایی معمولا برای مسیرهای پرتردد، تعدادی از صندلی های هواپیما را از قبل با قیمتی ارزان، از شرکت های هواپیمایی خرید می کنند و خودشان به صورت مستقیم به مسافران می‌فروشند. این موضوع باعث می‌شود زمانی که شرکت هواپیمایی بلیط‌ هایش از قبل به فروش رفته و ظرفیتش تکمیل شده، شما با مراجعه به آژانس هواپیمایی بتوانید بلیط مورد نظرتان را خریداری کنید.

اما بلیط چارتر معایبی هم دارد که قبل از خرید بهتر است به آن توجه کنید. اول از همه اینکه بلیط های چارتری را نمی‌توان کنسل کرد و در صورت از دست دادن پرواز هم پولی به شما بازگردانده نمی‌شود.

دومین مشکل بلیط چارتر این است که نرخ بلیط کودک (2 تا 12 سال) مانند قیمت بلیط بزرگسال محاسبه می‌شود. در صورتی که پروازهای سیستمی برای بلیط هواپیما برای کودکان نرخ کمتری را عرضه می‌کنند.

 

در نتیجه بهتر است تنها زمانی از بلیط های چارتری استفاده کنید که کودکی همراهتان نیست و از انجام سفر خود اطمینان دارید. توجه داشته باشید که در پروازهای چارتر هزینه های بیمه و بلیط نوزاد (0 تا 2 سال) توسط نماینده ایرلاین و در فرودگاه اخذ می گردد.

date_range شنبه 02 اردیبهشت 1396 remove_red_eye 8829 بازدید favorite_border 0 chat 0
ثبت نظر
chat 0