{{ctrl.notification}}
هواپیمایی آتا

بلیط هواپیما آتا

معرفی

شرکت هواپیمایی آتا در تاریخ ۲۷ آذر ۱۳۸۷، با تصویب هیئت دولت، به عنوان شانزدهمین شرکت هواپیمایی ایران راه ‌اندازی شد.

این شرکت هواپیمایی که از سوی بخش خصوصی اداره می شود، اولین پرواز خود را سال 1388 از فرودگاه بین المللی شهر تبریز انجام داد.

فرودگاه بین المللی تبریز یکی از قطب های اصلی شرکت هواپیمایی آتا است، به همین خاطر این شرکت هواپیمایی شمال غربی کشور را به کانون های جمعیتی، گردشگری، زیارتی و اقتصادی متصل می کند.

آتا فعالیت خود را با 4 فروند هواپیمای مک‌دانل داگلاس MD-۸۳، با ظرفیت ۱۶۵نفر مسافر آغاز کرد و پس از 8 سال تعداد ناوگان خود را به 13 فروند هواپیما افزایش داد.

هواپیمائی آتا در سال ۱۳۹۲ با جابه جایی حدود یک میلیون و نیم مسافر رتبه چهارم را در بین شرکت های هواپیمایی به خود اختصاص داد.

از اهداف این شرکت هواپیمایی می توان به تقویت خطوط هوائی مناطق شمال غرب کشور با سایر مراکز مهم گردشگری و اقتصادی، تقویت خطوط پروازی بین‌ المللی از منطقه شمال غرب و تقویت جایگاه کشوری و منطقه ‌ای آتا اشاره کرد.

علاوه بر این یکی از اهداف مهم آتا، تکیه بر نیروهای بومی و بومی سازی هدایت، نگهداری و تعمیر ناوگان خود است. به همین خاطر علاوه بر جذب مهماندار و سرمهماندار، زمینه اعزام تعدادی خلبان و کمک خلبان ایرانی به کشورهای سوئد، ترکیه و اکراین برای آموزش را فراهم کرده است.

از دستاوردهای آتا در حوزه فنی می‌ توان به اخذ مجوز CAMO، راه اندازی شعبه چرخ و ترمز در تبریز و اخذ مجوز Aچک اشاره کرد. همچنین این شرکت دارای گواهینامه Part-M است که به وسیله آن می تواند تعمیرات تمامی هواپیماهای اضافه شده به ناوگان خود را انجام دهد.

مقاصد

پروازهای شرکت هواپیمایی آتا علاوه بر مقصدهای داخلی، چند مقصد خارجی از جمله دمام، کویت، استانبول، نجف، بغداد و تفلیس را هم پوشش می دهند.

مقصدهای داخلی این شرکت هواپیمایی شامل شهرهای اهواز، اردبیل، بندرعباس، اصفهان، مشهد، شیراز، ارومیه، بندر ماهشهر، جزیره کیش و تبریز می شود.

امکان خرید اینترنتی بلیط چارتر بر روی سایت بلیط یار برای شما فراهم کرده است.

ناوگان

با وجود تمامی موانع و محدودیت ‌های بین‌المللی، شرکت هواپیمایی آتا موفق به خرید ۹فروند هواپیما شده است. علاوه بر خریداری هواپیماهای بوئینگ MD، 3فروند هواپیمای مدرن ایرباس A-320نیز به این ناوگان افزوده شده است.

در حال حاضر این شرکت هواپیمایی 4 فروند هواپیمای ایرباس آ-۳۲۰، 6 فروند هواپیمای مک‌دانل داگلاس ام‌دی۸۳و 3 فروند هواپیمای بوئینگ 737 دارد.

date_range جمعه 08 بهمن 1395 remove_red_eye 7878 بازدید favorite_border 0 chat 0
ثبت نظر
chat 0