{{ctrl.notification}}
هواپیمایی نفت

بلیط هواپیما نفت

معرفی

هواپیمایی نفت ایران، قدیمی ترین شرکت هواپیمایی غیرنظامی در ایران است که حدود هشتاد و پنج سال پیش با نام خدمات هوایی نفت پا به عرصه فعالیت گذاشت. این شرکت هواپیمایی از سال ۱۳۷۲ تا سال ۱۳۸۸با نام شرکت حمل‌ و نقل هوایی ایران فعالیت می کرد اما از آذر ماه سال ۱۳۸۸به شرکت هواپیمایی نفت، تغییر نام داد.

شرکت هواپیمایی نفت که دفتر مرکزی آن در شهر اهواز قرار دارد، هم به صورت باربری و هم مسافربری فعالیت می کند و علاوه بر پروازهای داخلی، چندین پرواز به کشورهای مجاور ایران نیز دارد.

اين شرکت ابتدا با هدف پشتیبانی از عملیات اکتشاف، استخراج و توسعه عملیاتی در مناطق نفت خیز جنوب فعالیت خود را آغاز کرد اما در ادامه برای رسیدن به اهداف ترسیم شده، فعالیت خود را در عرصه های دیگر گسترش داد.

شرکت هواپیمایی نفت، پس از دوران دفاع مقدس، بر اساس سیاست های تدوین شده، دوره های آموزشی مختلفی را در تمامی ابعاد ( عمومی، تخصصی و فوق تخصصی) در داخل و خارج از کشور برگزار کرد تا با تربیت نیروی توانمند در زمینه های مهندسی، خلبانی، تعمیر و نگهداری، توانمندي خود را در سطح ملی افزایش دهد.

در حال حاضر بیشتر سهام شرکت هواپیمایی نفت ایران در اختیار شرکت سرمایه‌ گذاری صندوق بازنشستگی صنعت نفت است.

 

مقاصد

شرکت هواپیمایی نفت علاوه بر پوشش مقصدهای داخلی اصفهان، اهواز، بندرعباس، بهرگان، بوشهر، تهران، جزیره خارک، جزیره کیش، دزفول، رشت، شیراز، قشم، لاوان، ماهشهر، مشهد، نوشهر و یزد، به دو مقصد خارجی ایروان و دبی نیز پرواز منظم دارد.

 

ناوگان

ناوگان شرکت هواپيمايي نفت از پنج فروند هواپیمای فوکر ۵۰ به نام های گاز (EP-GAS)، نفت (EP-OIL)، پتروشیمی (EP-PET)، نفت (EP-NFT)و خارك(EP-NFK)تشکیل شده است.

همچنین این شرکت هواپیمایی چهار فروند فوکر ۱۰۰به نام های مسجدسلیمان (EP-MIS)، شوش (EP-SUS)، اهواز (EP-AWZ) و اوپیک (EP-OPI) نیز دارد.

این شرکت با اخذ مدارک لازم برای انجام چک ‌های سنگین هواپیمای فوکر ۱۰۰ از سازمان هواپیمایی کشور، با رعایت استانداردهای جهانی، از تاریخ آذر ماه سال ۹۱ چک سنگین هواپیمای فوکر ۱۰۰به ریجستری EP-AWZرا آغاز و آن را با موفقیت در اهواز به پایان رساند. بلافاصله پس از اتمام EP-AWZ، هواپیمایی نفت چک سنگین هواپیمای فوکر۱۰۰این شرکت، به ریجستری EP-OPIرا آغاز کرد.

برای دیدن قیمت پروازهای داخلی به بلیط یار قسمت  پرواز داخلی مراجعه کنید.

date_range جمعه 08 بهمن 1395 remove_red_eye 11085 بازدید favorite_border 0 chat 1
ثبت نظر
chat 1